Uslovi poslovanja
USLOVI POSLOVANJA
Uslovi poslovanja za kupovinu putem sajta
Dobrodošli u prodajadelova.rs!
Ovo su uslovi poslovanja koji se primenjuju na svaku kupovinu u e-prodavnici.
Pre poručivanja naših proizvoda potrebno je da se upoznate sa ovim odredbama, jer one sadrže značajne informacije o Vašim pravima i obavezama. Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici, potvrđujete da ste se upoznali sa Uslovima poslovanja i da ih u svemu prihvatate.
Porudžbinom, odnosno kupovinom u našoj e-prodavnici zaključujete Ugovor o kupoprodaji u elektronskom obliku sa AUTO PARTS ONLINE DOO BEOGRAD, na koji će se primenjivati odredbe Zakona o elektronskoj trgovini.
1. DEFINICIJE
2. OPŠTE ODREDBE
3. PORUDŽBINA
4. CENE
5. NAČIN PLAĆANJA
6. ISPORUKA
7. POSTUPANJE PRILIKOM ISPORUKE
8. ZAMENA PROIZVODA
9. PRAVO POTROŠAČA NA ODUSTANAK OD UGOVORA
10. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
11. VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
1. DEFINICIJE
Kada kažemo “Prodavac”, “Mi” ili “prodajadelova.rs” mislimo na društvo AUTO PARTS ONLINE DOO BEOGRAD sa sedištem u ul. Belo vrelo 1, Beograd, matični broj: 21549282, PIB: 111835908, PEPDV: REGPDV-718477, delatnost i šifra delatnosti: 4791 - Trgovina na malo posredstvom pošte ili preko interneta, tekući račun: 170-0030047885001-18, broj telefona 0114300045, E-mail: info@prodajadelova.rs, web adresa: www.prodajadelova.rs.
Kada kažemo “Uslovi poslovanja”, “Uslovi” ili “UP” mislimo na uslove poslovanja koji važe za kupovinu u našoj e-prodavnici.
Kada kažemo “Kupac” ili “Vi” mislimo na bilo koje fizičko ili pravno lice koje je poručilo proizvod(e) Prodavca putem e-prodavnice ili koje je zainteresovano da poruči proizvode Prodavca.
Kada kažemo “Korisnik sajta” mislimo na svako lice koje pristupi i koristi Sajt.
Kada kažemo “Gost” mislimo na Kupca koji obavlja porudžbinu bez registracije naloga na Sajtu.
Kada kažemo “Registrovani korisnik” mislimo na Korisnika Sajta koji je registrovao svoj nalog na Sajtu.
Kada kažemo “Potrošač” mislimo na fizičko lice koje na tržištu pribavlja robu ili usluge u svrhe koje nisu namenjene njegovoj poslovnoj ili drugoj komercijalnoj delatnosti i na koga se primenjuju propisi o zaštiti potrošača.
Kada kažemo “Kupoprodajni ugovor” ili “ugovor” mislimo na ugovor o kupoprodaji bilo kog proizvoda i/ili usluge Prodavca, koji uključuje odredbe UP, kao i eventualne posebne uslove ukoliko su ugovoreni između Ugovornih strana.
Kada kažemo Sajt, mislimo na sajt prodajadelova.rs.
Kada kažemo “Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti” ili “Pravilnik” mislimo na poseban akt u kome dajemo informacije kako obrađujemo Vaše podatke u vezi sa korišćenjem Sajta i u vezi sa kupovinom putem e-prodavnice. Pravilnik je dostupan na ovom linku.
Kada kažemo “Garancija” mislimo na svaku izjavu kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom, i koja je pravno obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Odredbe o Garanciji, koje čine sastavni deo Uslova poslovanja, možete videti ovde.
Kada kažemo “Ugovorne strane” mislimo na Kupca i Prodavca zajedno.
2. OPŠTE ODREDBE
Uslovi važe u okviru celokupnog poslovanja, odnosno za našu ponudu, potvrdu porudžbina, isporuku i račune, kao i za sve druge isprave vezane za prodaju proizvoda.
Isporuka se vrši isključivo na teritoriji Republike Srbije. Ne postoji ograničenje u pogledu količine ili vrednosti.
Ovaj Sajt i e-prodavnica nisu namenjeni licima koja su mlađa od 15 godina.
U slučaju da je Kupac pravno lice, osoba koja unosi podatke i poručuje proizvode time potvrđuje i garantuje da poseduje ovlašćenje da zaključi Ugovor o kuporpodaji u ime i za račun tog pravnog lica.
Posebni uslovi (koji odstupaju od Uslova), posebno uslovi postavljeni od strane Kupca, biće obavezujući jedino ukoliko su posebno ugovoreni i pisanim putem potvrđeni s naše strane.
Odredbe Uslova poslovanja iz kojih proističe da se primenjuju na Potrošače, ne mogu se primeniti na Kupce koji su pravna lica.
3. PORUDŽBINA
Poručivanje u online prodavnici se vrši isključivo putem Sajta. Potrošači ne mogu izvršiti porudžbinu telefonom, iako je stručna podrška našeg tima dostupna za savet i pomoć pri odabiru proizvoda.
Kupac poručivanje može izvršiti ili u svojstvu Gosta ili u svojstvu Registrovanog korisnika, o čemu Kupac sam odlučuje. U slučaju da se Kupac već prethodno registrovao, može da se prijavi i kupovinu izvrši preko svog naloga.
Ukoliko Vam proizvod odgovara i želite da ga kupite, to možete učiniti tako što ćete kliknuti na dugme "Dodaj u korpu". Pre potvrđivanja porudžbine, korpu možete dopuniti, isprazniti ili ažurirati.
Nakon što selektujete sve proizvode koje želite da kupite, potrebno je da unesete podatke za porudžbinu u skladu sa formularom. Porudžbina je završena potvrđivanjem na dugme “Završi porudžbinu”.
Potvrđivanjem porudžbine na Sajtu kao Kupac potvrđujete sledeće:
a) da su Vam poznate odredbe UP ili da su Vam morale biti poznate, jer smo Vam pružili stvarnu mogućnost da se upoznate sa njihovom sadržinom,
b) da smo, pre potvrđivanja porudžbine, na jasan i razumljiv način ispunili obavezu obaveštavanja Kupca,
c) da ste, kao Kupac, saglasni sa UP.
U pogledu obaveze obaveštavanja, potvrđujete da smo Vas obavestili naročito o sledećem:
- osnovnim obeležjima robe;
- našem poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona;
- prodajnoj ceni ili načinu na koji će se prodajna cena obračunati, kao i o svim eventualnim dodatnim troškovima, kao što su troškovi isporuke koji padaju na teret Kupca
- načinu plaćanja, načinu i roku isporuke, načinu izvršenja drugih ugovornih obaveza, kao i načinu na koji se postupa po reklamacijama kupca;
- postojanju zakonske odgovornosti zbog nesaobraznosti robe;
- načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja prodavca po njima, kao i uslovima koji se odnose na ostvarivanje prava kupca po osnovu saobraznosti;
- uslovima za raskid ugovora;
- u vezi sa prodajom tehničke robe o dostupnosti rezervnih delova, priključnih aparata i sličnih delova, tehničkog servisa, odnosno održavanja i opravke za vreme i posle prestanka perioda u kojem odgovara za nesaobraznost ugovoru, odnosno posle prestanka proizvodnje i uvoza robe.
Nakon što ste izvršili poručivanje, dobićete automatski email kojim se potvrđuje porudžbina. Služba internet prodaje Prodavca će nastojati da u najkraćem roku proveri da li smo u mogućnosti da vam obezbedimo poručeni proizvod. Obrada porudžbine, tokom koje utvrđujemo da li je proizvod raspoloživ na stanju, može trajati najviše 3 radna dana. Ukoliko proizvod nije na stanju, bez odlaganja Vas obaveštavamo o tome, u kom slučaju će se smatrati da je Vaša porudžbina otkazana.
Ukoliko smo u mogućnosti da isporučimo samo deo Vaše porudžbine, Služba internet prodaje će Vas kontaktirati kako bi Vas obavestila o tome. Ukoliko se saglasite, izvršiće se isporuka samo onog dela porudžbine koji je raspoloživ.
Za sva dodatna pitanja vezano za vašu porudžbinu možete nam se obratiti putem email adrese info@prodajadelova.rs ili putem telefona 0114300045.
4. CENE
Pored slike svakog proizvoda naznačena je cena. Cene uključuju PDV, osim gde je izričito navedeno da je cena bez PDV-a.
Sva plaćanja biće izvršena u lokalnoj valuti Republike Srbije – dinar (RSD). Za informativni prikaz cena u drugim valutama koristi se srednji kurs Narodne Banke Srbije. Iznos za koji će biti zadužena Vaša platna kartica biće izražen u Vašoj lokalnoj valuti kroz konverziju u istu po kursu koji koriste kartičarske organizacije, a koji nama u trenutku transakcije ne može biti poznat. Kao rezultat ove konverzije postoji mogućnost neznatne razlike od originalne cene navedene na našem sajtu. Hvala Vam na razumevanju.
Istaknute cene u e-prodavnici važe isključivo za kupovinu putem interneta.
Istaknute cene ne uključuju troškove isporuke. Troškove isporuke možete videti u odeljku Isporuka.
5. NAČIN PLAĆANJA
Plaćanje u prodajadelova.rs e-prodavnici može da se izvrši gotovinom prilikom preuzimanja pošiljke od kurira,putem predračuna ili karticom.
U slučaju plaćanja gotovinom, prilikom preuzimanja paketa kurir će vam predati poručenu robu uz koju ćete dobiti račun.
U slučaju plaćanja putem predračuna, kupcu se na e-mail šalje predračun, a po knjiženju uplate od strane kupca, paket se šalje kurirskom službom.
Plaćanje platnim karticama za online kupovinu se vrši u celokupnom iznosu.
Svoju narudžbinu možete platiti koristeći Visa, Visa Electron, MasterCard, Amex ili Maestro platnom karticom. Kartica mora biti odobrena od strane banke izdavaoca za online (Internet) plaćanje.
Prilikom unošenja podataka o platnoj kartici, poverljive informacija se prenose putem javne mreže u zaštićenoj (kriptovanoj) formi upotrebom SSL protokola i PKI sistema, kao trenutno najsavremenije kriptografske tehnologije.
Sigurnost podataka prilikom kupovine, garantuje procesor platnih kartica, Banca Intesa ad Beograd, pa se tako kompletni proces naplate obavlja na stranicama banke. Nijednog trenutka podaci o platnoj kartici nisu dostupni sistemu naše internet prodavnice.
Prilikom online naručivanja, odabirom načina plaćanja platnim karticama bićete preusmereni na stranicu Banca Intesa-e koja je zaštićena i sigurna za ovakav način plaćanja.
Na ovoj stranici je potrebno da unesete sledeće podatke:
- Broj kartice
- Datum isteka
- CVC2/CVV2 kod, koje možete pročitati sa Vaše kartice.
Unos i provera podataka isključivo se obavljaju između korisnika kartice i Banca Intesa-e, a mi kao Internet trgovac nemamo uvid u podatke koji se razmenjuju.
Plaćanje na rate
Nudimo Vam mogućnost plaćanja na rate, bez kamate, do 6 mesečnih rata, koristeći Visa, MasterCard ili American Express kartice izdate od Banca Intese. Prilikom odabira opcije plaćanja karticama, bićete preusmereni na stranicu Banca Intese, koja je zaštićena i sigurna za ovakav način plaćanja. Podaci o Vašoj platnoj kartici nisu dostupni našem sistemu.
Nakon unosa podataka sa kartice, sistem će prepoznati da li je plaćanje na rate moguće karticom koju posedujete i dobićete novo polje gde klikom birate željeni broj rata za plaćanje Vaše porudžbine.
Plaćanje na rate je moguće samo karticama Banca Intese.
6. ISPORUKA
Isporuku proizvoda poručenih na Sajtu vrši kurirska služba City Express. Dostava se vrši do naznačene adrese Kupca.
Cena isporuke za Potrošače je 360,00 dinara sa PDV-om za kupovinu u iznosu do 7.000,00 dinara sa PDV-om, a za kupovinu preko 7.000,00 dinara sa PDV-om je besplatna.
Rok isporuke za robu kupljenu u internet prodavnici je 1 do 5 radnih dana, s tim da svakako ne može biti duži od 30 dana.
Roba se isporučuje Kupcu lično ili osobi koju je Kupac naveo kao primaoca pošiljke. Kupac, pre potvrđivanja porudžbine, unosi podatke o adresi za dostavu. Dostava se vrši u periodu od 8h do 17h radnim danima.
U času predaje robe Kupcu, rizik slučajne propasti, oštećenja ili uništenja stvari prelazi na Kupca.
Ukoliko Vas dostavljač ne pronađe na dostavnoj adresi, dostavna služba Vas kontaktira i dogovara novi termin dostave.
Ukoliko nakon toga dostavljanje naručene robe bude i dalje onemogućeno krivicom Kupca, odnosno osobe koja je naznačena prilikom unošenja informacija o dostavi, Kupac će biti dužan da snosi i troškove povraćaja robe. U tom slučaju, Ugovor o kuporpodaji se smatra raskinutim.
Obaveza Prodavca da isporuči poručeni proizvod se gasi ako je, zbog naloga državnih organa, smetnji u prometu ili pogonu, štrajka, isključenja, manjka sirovina i svih slučajeva više sile izvršenje neprimereno otežano ili nemoguće, a Prodavac je za navedene događaje saznao tek nakon što je potvrdio porudžbinu. U tom slučaju Prodavac će o tome odmah obavestiti Kupca.
7. POSTUPANJE PRILIKOM ISPORUKE
Prilikom preuzimanja isporuke, Kupac je dužan da, u prisustvu kurira ili poštara (dalje: službenik), vizuelno proveri paket, kako bi utvrdio da li postoje vidna oštećenja.
Kupac je dužan da zahteva otvaranje paketa u prisustvu službenika. Ako se tom prilikom ustanovi da su artikli oštećeni, službenik pravi zapisnik o reklamaciji.
Kupac je obavezan prilikom preuzimanja robe da potpiše otpremnicu (odnosno račun-otpremnicu), koju dostavna služba uzima kao potvrdu o preuzimanju. Rok za prijavu reklamacije na oštećenje u transportu je 24h od trenutka preuzimanja robe.
8. ZAMENA PROIZVODA
U slučaju da nakon isporuke utvrdite da Vam artikal ne odgovara, a ukoliko se smatrate Potrošačem u smislu odeljka 1 Uslova, imate pravo na odustanak.
Ukoliko Vam samo ne odgovara veličina (u slučaju obuće ili odeće) ili želite da izvršite zamenu poručenog proizvoda za neki drugi, molimo Vas da nas kontaktirate na info@prodajadelova.rs ili putem telefona 011 4300045.
Neophodno je da dokumentaciju koja će Vam zbog zamene stići na e-mail adresu: odštampate, čitko popunite i spakujete zajedno sa pošiljkom koju vraćate.
Prilikom slanja proizvoda koji želite da zamenite, neophodno je da predate adekvatno upakovan artikal, jer sva odgovornost za oštećenja prilikom transporta ide na račun pošiljaoca.
Čim artikal stigne na naš lager, vrši se provera artikla da li je poslat u adekvatnom stanju i automatski se šalje zamenski artikal sa novom račun-otpremnicom.
Poručeni artikal nije moguće menjati ukoliko je u neispravnom ili korišćenom stanju, odnosno ukoliko nije u originalnom neoštećenom pakovanju.
Zamena je moguća samo u roku od 14 dana od trenutka prijema proizvoda.
Dužni ste da proizvod vratite na našu adresu o sopstvenom trošku, osim u slučaju da smo Vam isporučili pogrešnu robu ili roba ima nedostatak.
9. PRAVO POTROŠAČA NA ODUSTANAK OD UGOVORA
Imajući u vidu da se kupovina putem prodajadelova.rs e-prodavnice smatra kupovinom na daljinu, ovaj odeljak UP se odnosi na Kupce koji predstavljaju Potrošače.
Ukoliko spadate u pojam Potrošača, imate pravo da u roku od 14 dana od dana isporuke, odustanete od ugovora bez navođenja razloga. U navedenom roku je potrebno da pošaljete izjavu o odustanku.
Ukoliko ste jednom porudžbenicom naručili više vrsta roba koje se isporučuju zasebno, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam poslednja vrsta naručene robe bude isporučena. Kada se isporuka robe sastoji iz više pošiljki i delova, rok od 14 dana počinje da teče kada Vam je poslednja pošiljka ili deo isporučen.
Ovo pravo ostvarujete tako što popunite obrazac za odustanak u štampanom obliku koji dobijate uz isporuku ili date izjavu o odustanku na drugi način pismenim putem (uključujući i email).
Izjava o odustanku od ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada ste je poslali firmi Auto Parts Online doo. Ako ste izjavu o odustanku poslali elektronskim putem, bez odlaganja ćemo Vas obavestiti u pisanoj formi ili na drugom trajnom nosaču zapisao o prijemu Vaše izjave.
U slučaju da odustanete od ugovora, dužni ste da nam vratite robu, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada ste poslali obrazac za odustanak, uz snošenje direktnih troškova vraćanja robe. Prilikom vraćanja robe, ona mora biti u ispravnom i nekorišćenom stanju u originalnom i neoštećenom pakovanju. Uz robu ste u obavezi da dostavite račun (odnosno račun-otpremnicu).
U slučaju odustanka od ugovora, Potrošač ima pravo na povraćaj novca ili na zamenu za drugi proizvod, ukoliko su roba i ambalaža neoštećeni i ukoliko dostavi račun (odnosno račun-otpremnicu). Iznos plaćene robe biće vraćen Potrošaču nakon što roba bude vraćena na našu adresu odakle je Potrošaču i poslata. Prodajadelova.rs će bez odlaganja izvršiti povraćaj uplata koje je primio od Potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak. Prodajadelova.rs može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok nam ne dostavite dokaz da ste nam poslali robu.
Potrošač je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe. U takvim slučajevima, prodajadelova.rs ima pravo da vrati umanjenu cenu.
Potrošač nema pravo da odustane od ugovora u sledećim slučajevima:
1) pružanje usluga, nakon što je usluga u potpunosti izvršena ako je pružanje usluge počelo nakon izričite prethodne saglasnosti Potrošača i uz njegovu potvrdu da zna da gubi pravo na odustanak od ugovora kada trgovac u potpunosti izvrši ugovor;
2) isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;
3) isporuke robe koja je podložna pogoršanju kvaliteta ili ima kratak rok trajanja;
4) isporuke zapečaćene robe koja se ne može vratiti zbog zaštite zdravlja ili higijenskih razloga i koja je otpečaćena nakon isporuke;
5) isporuke robe koja se, nakon isporuke, zbog svoje prirode neodvojivo meša sa drugom robom;
6) ugovora kojima potrošač izričito zahteva posetu od strane trgovca u cilju sprovođenja hitnih popravki ili održavanja; ukoliko prilikom ove posete trgovac pruži i druge usluge osim onih koje je potrošač konkretno zahtevao ili dostavi drugu robu osim delova za zamenu koji su neophodni za održavanje ili izvršenje popravke, pravo na odustanak od ugovora se odnosi na ove dopunske usluge ili robu.
10. ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Prodajadelova.rs obrađuje podatke o ličnosti Kupaca u skladu sa propisima Republike Srbije. Za više informacija vidite Pravilnik o zaštiti podataka o ličnosti.
Pojedine podatke o ličnosti Korisnika sajta možemo prikupiti i upotrebom kolačića. Za više infromacija o tome vidite Politiku kolačića.
Za više informacija o povraćaju sredstava kliknite ovde.
Za više informacija o zaštiti poverljivih podataka o transakciji kliknite ovde.
11. VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
Sve sporove koji proisteknu iz ugovora ili vanugovornog odnosa potrošača i trgovca (u daljem tekstu: Potrošački spor) moguće je rešiti vansudskim rešavanjem potrošačkih sporova pred telom za rešavanje vansudskih potrošačkih sporova kliknite ovde.
Postupak pred telom može da pokrene potrošač samo ako je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu.
Postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova se pokreće predlogom potrošača koji je potrošač dužan da dostavi Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija (u daljem tekstu: Ministarstvo), neposredno, preko pošte ili elektronskim putem. Nakon prijema predloga, Ministarstvo ga prosleđuje telu koje je po mestu obavljanja vansudskog rešavanja potrošačkog spora najbliže mestu prebivališta potrošača ili telu za koje Ministarstvo proceni da će postupak vansudskog rešavanja spora rešiti na najefikasniji i najcelishodniji način, imajući u vidu predlog potrošača. Postupak se smatra pokretunim kada telo primi uredan predlog potrošača, a ne postoje uslovi za odbacivanje predloga iz čl. 160. Zakona.
Trgovac je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja potrošačkih sporova pred telom.
Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 (slovima: devedeset) dana od dana podnošenja predloga. Izuzetno, u opravdanim slučajevima kada je predmet spora složen, rok od 90 (slovima: devedeset) dana može se produžiti za najviše još 90 (slovima: devedeset) dana, o čemu telo bez odlaganja obaveštava potrošača i trgovca.
Postupak vansudskog rešavanja sporova okončava se:
- Preporukom o načinu rešavanja potrošakog spora,
- zaključenjem sporazuma o rešavanju spora ili
- odlukom tela da se postupak obustavlja, jer dalje vođenje postupka nije celishodno (npr. složenost postupka).
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošakog spora plaća svoje troškove. Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
Pokretanje i vođenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkog spora, ne isključuje i ne utiče na ostvarivanje prava na sudsku zaštitu, u skladu sa Zakonom. Učešće potrošača u vansudskog rešavanju spora ne utiče na pravo potrošača da zahteva naknadu štete u sudskom postupku.