U ponudi imamo veliki izbor kočionih diskova renomiranih svetskih proizvođača za sve vrste vozila Za vas smo ispod izdvojili neke od njih koje trenutno možete kupiti po akcijskim cenama. Našu kompletnu ponudu kočionih diskova možete pogledati jednostavnim odabirom željenog vozila u meniju iznad!
Kočioni diskovi su prošli kroz veliki broj unapređenja tokom godina. Menjan je sastav materijala od kojih se prave, ali je i konstrukcija samog diska doživela unapređenja. Osnovna podela bila bi na na standardne kočione diskove od punog materijala i samoventilirajuće. Osim te grube podele, postoji još nekoliko raznih egzotičnih varijanti koje se ređe koriste.
1) Standardni
Na najvećem broju vozila nalaze se klasični, ispunjeni kočioni diskovi ravne površine. Njihova mana je što se usled intenzivnog kočenja brzo pregreju, što dovodi do znatnog slabljenja kočione sile. Takođe, ako sa usijanim kočionim diskovima prođete kroz vodu (npr. baru), oni će se lako sami iskriviti, pa o tome treba voditi računa.
2) Samoventilirajući
Samoventilirajući kočioni diskovi imaju „sendvič“ konstrukciju. To znači da postoje dve spoljne ploče koje su u kontaktu sa kočionim pločicama, a da se između njih nalazi sistem rebara ili lopatica. Njihova svrha je da kroz njih cirkuliše vazduh kako se disk okreće, a to uklanja višak toplote sa površine diska i sprečava pregrevanje. Takvi kočioni diskovi svoju upotrebu imaju na težim i snažnijim vozilima.
3) Ožljebljeni
Kod ove podvrste kočionih diskova, površina je prekrivena dijagonalnim žljebovima. Njihova funkcija je da, slično rupama, pomažu u prenosu toplote, kako bi se diskovi ohladili. Ipak, njihova glavna uloga je da sa površine diska izbacuju vodu, blato i kočionu prašinu koji mogu da ometaju efekat kočenja.
4) Keramički - Kompozitni
Kompozitni kočioni diskovi prave se od keramike, a ojačavaju se ugljeničnim vlaknima. Njihova osnovna karakteristika je izuzetno velika otpornost na pregrevanje. Osim toga, oni imaju visoku čvrstoću kočione površine, zbog čega su otporni na koroziju i imaju dug vek trajanja.
Funkcija kočionih diskova
Kočioni diskovi su deo kočionog sistema. Kočioni disk se vrti zajedno sa točkom, a obuhvataju ga kočiona klješta na kojima su kočione pločice. Kada odlučite da usporite ili da stanete, pritiskom na papučicu kočnice, uz pomoć hidraulike se prenosi sila tako da pritisne kočione pločice uz kočioni disk, što usporava okretanje točka. Diskovi su i u normalnom radu podložni trošenju, pa je potrebno da se redovno kontrolišu i po potrebi menjaju.
Kočioni diskovi se izlivaju iz jednog komada. U zavisnosti od vrste diska, u njima se ponekad ostavljaju otvori ili plitki površinski kanali čija je funkcija poboljšavanje hlađenja i efikasnije uklanjanje površinskog sloja sa kočionih pločica i vode.
Druga mogućnost je da se izliju u obliku dva spojena diska, radi bolje cirkulacije vazduha između njih, što obezbeđuje njihovo hlađenje. Ti, tzv. samoventilirajući diskovi se najčešće koriste kod automobila sa sportskim karakteristikama. Međutim, danas na tržištu postoji veliki broj standardnih vozila koja su znatno brža, snažnija i neuporedivo teža od trkačkih automobila, što opravdava upotrebu takvog tipa diskova.
Usporavanje okretanja točkova postiže se tako što kočiona klješta preko kočionih pločica pritiskaju diskove. Tada se oslobađa i velika količina toplote, pa materijal od kojeg su izrađene pločice mora da bude u stanju da izdrži veoma visoke temperature. Nekada su se kočione pločice pravile od azbesta, ali pošto je on kancerogen, izbačen je iz upotrebe.
Da ne bi došlo do oštećenja kočionih diskova, potrebno je redovno menjati kočione pločice. Nepravovremena zamena pločica može da napravi veće troškove, ako dođe do oštećenja diskova. Savremeni automobili imaju posebne sisteme (elektronske ili mehaničke) koji upozoravaju na dotrajalost pločica.
Kada je vreme za zamenu kočionih diskova?
Za vašu sigurnost tokom vožnje veoma je važan kočioni sistem. Simptomi koji mogu da ukazuju na potrošenost njegovih delova su:
• Škripanje prilikom kočenja
• Vibriranje volana pri zaustavljanju
• Zvuk grebanja (drobljenja) prilikom kočenja
• Duži zaustavni put kočenja
• Osećaj da auto "vuče" levo ili desno pri zaustavljanju
• Slabija ručna kočnica
• Jak miris pri naglom kočenju
• Slabije kočenje
Ukoliko ignorišete bilo koji od ovih znakova, to može da dovede do većih kvarova ili čak do otkazivanja kočnica. Pravovremena zamena kočionih diskova je najlakši i najsigurniji način da to predupredite.
Diskovi obično traju više od kočionih pločica. Praksa pokazuje da ćete najčešće promeniti 3-4 seta kočionih pločica pre nego što na red dođe zamena diskova. Kao što se kočione pločice menjaju u paru (leva i desna strana), tako će se menjati i kočioni diskovi.
Prilikom zamene diskova poželjno je zameniti i pločice. Razlog tome je što se na starim pločicama (iako nisu istrošene) nalaze risevi od starih diskova, a oni će se preneti na nove diskove.
Održavanje kočionih diskova
Održavanje diskova će zavisiti od toga koje kočione diskove imate na svom vozilu. Rđa koju možete da primetite na diskovima u većini slučajeva nije razlog za brigu. Ona je samo površinska i najčešće nestaje posle samo nekoliko kočenja. Rđa može da se pojavi na diskovima kada vozilo stoji neko vreme, a to čak i ne mora da bude toliko dugo. Održavanje kočionih diskova podrazumeva da ih s vremena na vreme treba pregledati. Takođe, tokom vožnje treba obratiti pažnju da li cvile, grebu ili vibriraju, što je znak za posetu servisu.
Kako osigurati duže trajanje kočionih diskova?
• Smanjiti zaustavljanje i nepotrebno kočenje
Gradska vožnja zbog čestog zaustavljanja i pritiskanja kočnica će smanjiti njihov životni vek. Takav tip vožnje utiče na brže trošenje kočionih pločica, a to će kao posledicu imati i bržu dotrajalost kočionih diskova. Ukoliko često vozite na ovaj način, onda se provera kočnica preporučuje jednom godišnje.
• Poštovanje ograničenja brzine
Poštovanje ograničenja brzine i dovoljno rastojanje između vozila ispred vas, osim sigurnosnog aspekta, pozitivno deluje i na sve delove kočionog sistema vozila. Takav način vožnje generiše manje toplote, a mogućnost habanja i trenja metal o metal je manja.
• Ispraznite gepek
Potrudite se da u gepeku nosite samo neophodne stvari. Preterana težina, osim dodatnog habanja kočionog sistema, može smanjiti i snagu zaustavljanja.
Životni vek kočionih diskova je relativna stvar. Ako se pridržavate preporuka proizvođača vozila, on može da bude i do više godina. Takođe, postoje vozači koji za svega godinu dana uspevaju da kočione diskove dovedu do zamene. Bitno je da zapamtite da, ako dopustite da neki od delova kočionog sistema u potpunosti propadnu, to za posledicu može da ima ne samo oštećenje diskova, već i skuplje i teže popravke u budućnosti.
Kako naručiti kočione diskove?
Putem naše online prodavnice omogućavamo vam jednostavan, brz i lak način, da pronađete, odaberete i naručite sve vitalne delove koji vam mogu biti potrebni bilo za redovan servis ili popravku vašeg vozila, među kojima su i kočioni diskovi.
Najširi izbor delova renomiranih svetskih proizvođača je garancija kvaliteta i razlog zadovoljstva naših klijenata.
Iskusan tim stručnih konsultanata će vam vrlo rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto delova pomoći će vam da rešite sve dileme.
Slobodno nas pozovite ukoliko imate bilo kakvih pitanja na: 011/43-000-45 svakog radnog dana od 8:30 do 16:30, i subotom od 9.00 do 14.00.